skip to Main Content

Si totusi trebuie sa reducem emisiile CO2 la masini!

Pentru reducerea emisiilor de la autovehicule, deputații au propus pe 3 octombrie limite mai stricte pentru emisiile de CO2 și au cerut accelerarea lansării mașinilor electrice.

     
Conform regulilor în vigoare, mașinile noi nu trebuie să emită în medie mai mult de 95 g CO2/km până în 2021. ©APimages/European Union-EP 

Autoturismele și camionetele emit aproximativ 15% din emisiile de CO2 din UE, care provoacă schimbări climatice. Transportul este singurul sector în care emisiile de gaze cu efect de seră sunt încă mai ridicate decât în 1990.

Încurajarea standardelor privind emisiile de la automobile ar contribui la atingerea obiectivelor UE în materie de climă pentru 2030, iar consumatorii ar economisi la facturile de combustibil.

Situația în momentul de față

Date recente arată că, după o scădere substanțială în ultimii ani, emisiile de la mașinile noi au crescut în medie cu 118,5 g CO2/km anul trecut. Conform regulilor în vigoare, mașinile noi nu trebuie să emită în medie mai mult de 95 g CO2/km până în 2021.

Numărul mașinilor electrice crește rapid, dar acestea reprezintă încă mai puțin de 1,5% dintre mașinile nou înregistrate.

Care sunt propunerile și ce urmează

Comisia Europeană a propus reducerea limitei din 2021 cu 15% până în 2025 și cu 30% până în 2030. Noile obiective sunt exprimate în procente deoarece standardul de 95 g/km trebuie recalculat conform noilor teste, mai riguroase, de măsurare a emisiilor, care reflectă mai bine condițiile reale de condus.

Deputații europeni au spus pe 3 octombrie, în plen că emisiile ar trebui reduse cu 20% până în 2025 și cu 40% până în 2030. 35% dintre mașinile noi vândute începând cu anul 2030 ar trebui să fie electrice sau hibride. Deputații au solicitat, de asemenea, măsuri UE în ceea ce privește locurile de muncă și competențele pentru a ușura trecerea industriei automobilelor la mașini mai curate și susținerea producției de baterii pentru mașinile electrice în Europa.

De asemenea, pe 18 octombrie, comisia mediu, sănătate publică și siguranță alimentară a propus limitări mai stricte privind emisiile de CO2 pentru camioanele noi. Membrii comisiei doresc ca producătorii să-și reducă emisiile de CO2 cu 35% până în 2030. Eurodeputații i au mai menționat că jumătate din noile autobuze urbane ar trebui să fie electrice începând din 2025.

Poziția Parlamentului reprezintă un punct de plecare pentru negocierile cu Consiliul.

Back To Top